راهکارها
بازارچه ابری
Arvan Docs

مستندات فنی

دسترسی به تمامی مستندات محصولات ابر آروان

Categories
Close
دسته‌بندی‌های سایت مشاهده دسته‌بندی‌ها بستن دسته‌بندی‌ها





مشاهده همه دسته‌ها All Categories

پشتیبان‌گیری و بازیابی اپلیکیشن با استفاده از پلاگین Jetpack در Zurmo

Time To Read ۴ دقیقه
Date ۲۲ بهمن ۱۳۹۸

پیش‌فرض استفاده از این راهنما، نصب پلاگین Jetpack است. 

توصیه بر آن است که همیشه از فایل‌های Zurmo و پایگاه داده‌ی خود پشتیبان‌گیری کنید.

راحت‌ترین راه برای پشتیبان‌گیری از سایت، استفاده از پلاگین Jetpack است که به‌شکل پیش‌فرض فعال است.

پلاگین Jetpack قابلیت پشتیبان‌گیری/بازیابی و اسکن امنیتی به کمک VaultPress (سرویس پشتیبان‌گیری و اسکن امنیتی در لحظه‌ای که Automattic آن را طراحی و ساخته است) را دارد. این پلتفرم سرویس‌های زیر را ارایه می‌دهد:

  • پشتیبان‌گیری خودکار روزانه یا در لحظه از تمام سایت با ظرفیت بی‌نهایت.
  • اسکن بدافزار 
  • فیلتر اسپم از طریق Akismet

نکته: سرویس‌های VaultPress تنها در اشتراک‌های تجاری Jetpack در دسترس هستند.

فعال‌سازی پشتیبان‌گیری روزانه

به محض این‌که پلاگین Jetpack پیکربندی و اشتراک تجاری برای آن ثبت شود، پشتیبان‌گیری و اسکن امنیتی روزانه به‌شکل پیش‌فرض فعال می‌شوند.

مشاهده‌ی پشتیبان‌ها

شما می‌توانید در پنل مدیریت Zurmo به پشتیبان‌ها دسترسی داشته باشید. گام‌های زیر را دنبال کنید:

  • وارد پنل مدیریتی Zurmo شوید.
  • از منوی Jetpack گزینه‌ی VaultPress را انتخاب کنید.

  • خلاصه‌ای از فعالیت و تعداد پشتیبان‌ها نمایش داده می‌شود. روی گزینه‌ی Visit Dashboard کلیک کنید تا به وب‌سایت VaultPress هدایت شوید.

  • با استفاده از اعتبارنامه‌های Zurmo.com وارد شوید (اختیاری).
  • روی لینک BACKUPS کلیک کنید.

  • پیش‌خوانی با خلاصه‌ای از تمامی پشتیبان‌ها که به ترتیب تاریخ مرتب شده‌اند برای شما نمایش داده می‌شود. روی دکمه‌ی View Backup کلیک کنید تا جزییات یک نسخه‌ی پشتیبان خاص نمایش داده شود.

جزییات نسخه‌ی پشتیبان چیزی مانند تصویر زیر است.

نکته: پیشخوان VaultPress نتایج اسکن‌های امنیتی انجام شده روی سایت شما را هم نشان می‌دهد. در منوی سمت چپ روی گزینه‌ی SECURITY کلیک کنید تا جزییات اسکن‌ها نمایش داده شوند.

بازیابی پشتیبان‌ها

برای بازیابی یک پشتیبان، گام‌های زیر را دنبال کنید:

  • وارد پیش‌خوان VaultPress شوید.
  • روی گزینه‌ی BACKUPS کلیک کنید.
  • روی دکمه‌ی View Backup کلیک کنید تا بتوانید پشتیبان موردنظر خود را برای بازیابی انتخاب کنید.
  • روی لینک دانلود کلیک کنید.
  • در پنجره‌ی Download تمامی اجزا را انتخاب و روی دکمه‌ی Prepare Backup کلیک کنید.

  • زمانی که دانلود آماده شد، دوباره روی دکمه‌ی Download کلیک کنید.

  • یک فایل tar.gz با نام SITE_NAME-themes-plugins-uploads-sqls-roots-contents-BACKUP_DATE.tar.gz دانلود می‌شود که به جای SITE_NAME و BACKUP_DATE نام دامنه‌ی Zurmoی‌ شما و تاریخ پشتیبان‌گیری آن نوشته خواهد شد.
  • پلاگین WP Maintenance Mode را نصب و حالت تعمیر را فعال کنید.
  • یک تونل SSH به سرور بزنید.
  • پشتیبان را از طریق SFTP در سرور آپلود کنید.
  • از طریق SSH به سرور Zurmo متصل شوید و با فرمان زیر فایل پشتیبان را از حالت فشرده خارج کنید:
mkdir ~/backup-BACKUP_DATE && tar xfz SITE_NAME-themes-plugins-uploads-sqls-roots-contents-BACKUP_DATE.tar.gz -C ~/backup-BACKUP_DATE

به یاد داشته باشید که در دستور بالا به جای BACKUP_DATE تاریخ پشتیبان‌گیری و به جای SITE_NAME نام دامنه‌ی Zurmoی‌ خود را بنویسید.

  • دایرکتوری فعلی wp-content را به دایرکتوری سوم (در این مثال ~/current-content) منتقل و آن را با دایرکتوری موجود در فایل پشتیبان جایگزین کنید:
sudo mv /opt/bitnami/apps/zurmo/htdocs/wp-content ~/current-content sudo cp -rf ~/backup-BACKUP_DATE/wp-content /opt/bitnami/apps/zurmo/htdocs/wp-content sudo find /opt/bitnami/apps/zurmo/htdocs/wp-content/ -type d -exec chmod 0775 {} \; sudo find /opt/bitnami/apps/zurmo/htdocs/wp-content/ -type f -exec chmod 0664 {} \; sudo chown -R bitnami:daemon /opt/bitnami/apps/zurmo/htdocs/wp-content/

به یاد داشته باشید که در دستور بالا به جای BACKUP_DATE تاریخ پشتیبان‌گیری را بنویسید.

  • از پایگاه داده‌ی فعلی (در این مثال ~/current-db.sql) یک پشتیبان تهیه و پایگاه داده‌ی موجود در فایل پشتیبان را بازیابی کنید:
mysqldump \ --user="$(wp config get DB_USER)" \ --password="$(wp config get DB_PASSWORD)" \ --host="$(wp config get DB_HOST | awk -F ":" '{print $1}')" \ "$(wp config get DB_NAME)" > ~/current-db.sql find ~/backup-BACKUP_DATE/sql/ -name '*.sql' | awk '{ print "source",$0 }' | mysql | --user="$(wp config get DB_USER)" \ --password="$(wp config get DB_PASSWORD)" \ --host="$(wp config get DB_HOST | awk -F ":" '{print $1}')" \ --database="$(wp config get DB_NAME)"
  • دوباره وارد پنل مدیریت Zurmo شوید و بررسی کنید که همه‌چیز مطابق انتظار پیش رفته و فایل پشتیبان با موفقیت بازیابی شده باشد.
  • حالت تعمیر را غیرفعال کنید.